Utenti : 993
Tot. visite contenuti : 145484

Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates

Scegli uno dei nostri corsi!

Corsi di Lingua Inglese per Docenti e Insegnanti
Mercoledì 26 Ottobre 2016 15:59

Sei un Insegnante/Docente, hai la CARTA DEL DOCENTE e vuoi acquisire la certificazione della lingua Inglese?? (500€ + esame per B1/B2 - 50 ore di Corso di lingua inglese tenuto da docenti madrelingua) Corsi a partire da dicembre. Contattaci per info e adesioni al  n. 0832.911187

La certificazione sarà rilasciata da ente accreditato al MIUR.

Percorsi Formativi

Scheda di Adesione

CORSI DI FORMAZIONE PROFESSIONALE GRATUITI PER GIOVANI DAI 15 AI 29 ANNI
Lunedì 03 Ottobre 2016 07:59

Se hai tra i 15 ed i 29 anni e non studi, non lavori e sei disoccupato puoi iscriverti ad uno dei nostri Corsi Gratuiti attraverso il programma Garanzia Giovani.

Per info, adesioni e supporto gratuito puoi rivolgerti al nostro corner con sede a Leverano, Via G. Verdi, 10.

Programma Welfare TO WORK - AVVIO PERCORSI FORMATIVI GRATUITI
Venerdì 02 Settembre 2016 09:52

IRIS AVVIA I PERCORSI FORMATIVI GRATUITI DEL PROGRAMMA WELFARE TO WORK

I destinatari dei percorsi formativi finanziati a valere sul presente avviso, sono cittadini residenti in Puglia in possesso dei sottoelencati requisiti:
1. disoccupati percettori di ammortizzatori sociali ;
2. disoccupati privi di sostegno economico con reddito Isee superiore a 3000 euro;
3. disoccupati inseriti in accordi di ricollocazione a seguito di accordi di programma o tavoli di crisi nazionali o locali;
4. lavoratori in cassa integrazione per cessata attività;
5. beneficiari della misura "Lavoro minimo di cittadinanza" finanziati con le risorse già trasferite agli Ambiti sociali di zona ai sensi della Dgr2456/2014

PERCORSI DI FORMAZIONE SINO A 400 ORE. INDENNIZZO ORARIO DI 5€/ORA, MATERIALE DIDATTICO INCLUSO.

PER INFO E SUPPORTO CONTATTATECI.

SERVIZIO VOLONTARIO EUROPEO
Lunedì 29 Febbraio 2016 16:47

EVS VOLUNTEER POSITIONS FREE n. 2 Partecipants

We would like to inform you that we have 2 free positions for EVS volunteers, who can arrive at any time, as soon as possible also in beginning of May.

If your organization have APPROVED project for sending EVS volunteers, we can host one or two EVS volunteers,  in south of ITALY, Puglia Region.

The volunteer will be cooperating in :

-Organizing cultural events for local people using the skills or interests of the volunteer and the background of her/his country (e.g. concerts, exhibitions, theatre, dance or sport groups).

-Offering non formal education opportunities in form of language conversations or discussions on actual themes for local people.

-Assisting in the library, taking part in the projects they implement with schools etc.

making new contacts and involving local community;

- creating workshops 1-2 times a week activities with the language and music lessons, graphic arts, music for the children and adults

- Collaboration at providing of the leisure time and lifelong learning activities (trainings, seminars, trips & researches etc.);

- Social projects we organise local social projects with a vision of youth participation.

- Organizing sportive activities: Organize sports and games in the open yard with children’s and youngsters.

- Organize the meeting with other local associations and schools

- Taking part in the meetings of the partners, preparing and planning the activities of centre

- helping in the office , or with the writing of emails, making of phone calls or translation of texts which use the volunteer's language skills

PRACTICAL ARRANGEMENT

ITALIAN LESSONS and Obligatory training

IRIS will provide to do 3 hours of Italian lessons and obligatory training 2 times for week for 2 month.

WORKING HOURS

5 days per week, 35 hours a week, maximum 7 hours a day . The holiday will be taken by the volunteer upon a common agreement with the coordinating/hosting organisation.

POCKET MONEY

According to the Erasmus plus programme,  the volunteer will receive a monthly  pocket money of 150 euro at the end of each month.

ACCOMMODATION

Each volunteer takes the benefit of double room (separate beds) in shared apartment, with social space for all volunteers, TV and hot water in the bathroom. You can visit your accomodation on: www.associazioneiris.it

FOOD

The volunteer have kitchen in theire accomodation and can made theire meals by them self

TRANSPORT

Volunteer do not need any transportation to arrive to the office, they will have the transfer with Iris staff and a bike for free time.

<< Inizio < Prec. 1 2 3 Succ. > Fine >>